سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جحیفه گوید از امیر المؤمنین ( ع ) شنیدم که مى‏گفت : ] نخست درجه از جهاد که از آن باز مى‏مانید ، جهاد با دستهاتان بود ، پس جهاد با زبان ، سپس جهاد با دلهاتان ، و آن که به دل کار نیکى را نستاید و کار زشت او را ناخوش نیاید ، طبیعتش دگرگون شود چنانکه پستى وى بلند شود و بلندیش سرنگون زشتیهایش آشکار و نیکوییهایش ناپدیدار . [نهج البلاغه]
 
جمعه 87 بهمن 18 , ساعت 1:53 عصر

 

 

 

انتظار ظهور مصلح جهانى


انتظار ظهور یک مصلح بزرگ آسمانى، و امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاویدان، امرى فطرى و طبیعى است که با ذات و وجود آدمى سر و کار داشته و با آفرینش هر انسانى همراه است و زمان و مکان نمى شناسد و به هیچ قومو ملتى اختصاص ندارد.

 از این رو، همه افراد طبق فطرت ذاتى خود مایلند روزى فرا رسد که جهان بشریت در پرتو ظهور رهبرى الهى و آسمانى و با تایید و عنایت پروردگار، از ظلم ظالمان و ستم ستمگران نجات یافته و انسان ها از نابسامانى و ناامنىخلاص شوند و سرانجام به کمال مطلوب و زندگى خوبى برسند.   
به همین دلیل، در تمام ادیان و مذاهب مختلف جهان، از مصلحى که در آخر زمان ظهور خواهد نمود و یک حکومت واحد جهانى را براساس عدالت و آزادى واقعى بنیان خواهد گذاشت به مردم نویدهایى داده اند.

 به همین دلیل، در همه قرون واعصار، آرزوى یک مصلح بزرگ جهانى در دل هاى خداپرستان وجود داشته است.

  این آرزو نه تنها در میان پیروان مذاهب بزرگ مانند زرتشتى، یهودى و مسیحى و مسلمان سابقه داردبلکه در آثار و کتاب هاى چینى ها، هندى ها، مصریان و بسیارى تمدن ها وجود دارد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ